08 juni 2016

A deer my dear!

Een taart met een hert voor mijn zoon Lukas die vandaag 16 is geworden! Wat gaat de tijd snel.


Taart met hert


De taart is bekleed met fondant en vervolgens beschilderd met zilverdust dat ik heb gemengd met alcohol. Het gewei is gemaakt van gumpaste en de hertenkop heb ik met de hand getekend op frostysheet. Hiervoor heb ik een heel handig nieuw tooltje gebruikt dat ik dit weekeinde heb gekocht op de Cake & Bake Experience beurs in Rijswijk.



Fluid Writer van Kemper Tools


Het is een Fluid Writer (small) van Kemper Tools. Het heeft iets weg van een kroontjespen met een reservoirtje waar je eetbare inkt in kunt doen. Je kunt er heel mooie dunne lijntjes mee trekken, zowel op een horizontale als een verticale ondergrond. En dus ook heel goed op fondant. Wel even goed laten uitharden, want anders verstopt je pennetje. Mocht dat gebeuren dan kun je het gaatje weer openmaken met het bijgeleverde pinnetje.

Ik heb de pen gevuld met airbrushverf op waterbasis en het werkt geweldig. Ik wil al heel lang een taart maken met mijn doodles, maar met een stift met eetbare inkt werd het niet fijn genoeg en met een penseel werd het niet strak genoeg. Met de Fluid Writer gaat het perfect!


Doodles


Mijn doodletaart volgt binnenkort!




3 opmerkingen:

  1. Super taart en ideaal tooltje! Bij wie heb je hem gekocht? Als ik google kom ik vooral buitenlandse webshops tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij Lindy Smith uit ... Engeland. Ik weet eerlijk gezegd niet of je hem in Nederland kunt bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inmiddels verkoopt The Little Cake Shop ze.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.